Marketingautomatisering Sligro naar Yourzine

Sligro Food Group wil de digitale ontwikkeling van de organisatie versnellen en schakelt daarvoor de marketingkennis en -hulp van Yourzine in. Het groothandelsbedrijf huurt de marketingexperts in elk geval in voor de periode van drie jaar, zo spraken ze af. De samenwerking met begint met de overname van het beheer van Selligent, een marketingautomationplatform. Yourzine gaat de verschillende marketing- en datatools met elkaar helpen integreren. Het doel daarvan is een centraal klantbeeld te krijgen. Aan de hand daarvan kan doelgroepgerichte communicatie worden opgezet. Als groot leverancier aan de horeca krijgt ook Sligro Food Group klappen van het coronavirus. De omzet over de eerste zes maanden van het jaar daalde met een kleine tweehonderd miljoen euro tot 973 miljoen. Netto boekte het een verlies van 72 miljoen. Begin 2020 schakelde de beursgenoteerde bedrijvengroep de hulp van Osudio in om zijn digitale transformatie op strategisch vlak bij te staan. Dat is een samenwerkingsafspraak voor vijf jaar. In het halfjaarbericht sprak Sligro daarbij het doel uit om de offline en online elkaar te laten versterken (PDF). Hoe groot de digitale omzetten nu zijn, houdt het concern voor zich (PDF).
emerce
16-10-2020 13:50