Kwartaalomzet CM.com: 38,5 miljoen euro (+67%)

De verkopen bij technologiebedrijf CM.com stegen in het derde kwartaal met 67 procent tot 38,5 miljoen euro. Daarbij realiseerde het een winstmarge van 25 procent. De onderneming houdt de ogen open voor overnamekandidaten. De groei komt uit alledrie de kernproducten het bedrijf. Dat is technologie voor communicatieberichten, betaaldiensten en klantenservice. Het aantal verzonden berichten, sms maar ook WhatsApp en Apple Business Chat, steeg met 41 procent. Opvallend is de uitschieter bij telefonie: +183 procent. Dat wordt veroorzaakt door het belverkeer naar een nieuwe klant: de coronalijn. Het aantal verwerkte betalingen daalde met drie procent tot een totaal van 164 miljoen euro. Als reden geeft CM dat de ticketverkoop voor Formule 1 in Zandvoort vorig jaar een grote piek veroorzaakte. “Onderliggend zien we goede groei, want e-commerceklanten profiteren van de toename in online verkopen als gevolg van het coronavirus.” Datzelfde geldt voor ticketverkoop bij musea en pretparken. Daar is online bestellen en betalen standaard geworden. De Brabanders hielpen 2,8 miljoen tickets verkopen, een plus van twee miljoen ten opzichte van 2019. In de komende kwartalen blijft directeur Jeroen van Glabbeek investeren in buitenlandse expansie en zoeken naar overnamekandidaten. Het onlangs overgenomen. CX Company droeg in het derde kwartaal 2,5 miljoen euro omzet bij en een brutowinst van 2,2 miljoen euro. De cijfers van het onlangs overgenomen e-commercebedrijf Robin worden volgend jaar meengenomen in de cijfers.
emerce
15-10-2020 09:58