Nieuw CMS voor storytelling merken op Zalando

Zalando brengt een nieuwe dienst uit waarmee partnerverkopers marketing kunnen bedrijven in de schappen van de kledingwinkel. De nieuwe tool heet Brand Homes en houdt voor merken het midden tussen een contentmanagementsysteem en dashboard voor socialmedia of campagnebeheer. Voor eindgebruikers biedt het de gelegenheid merken te volgen zoals ze op andere socialmedia doen. Eerder deze week maakte Zalando Brand Homes bekend. Strikt genomen gaat het hier om een vorm van retailmedia. De winkeleigenaar stelt schapruimte ter beschikking aan merken die daar in woord en beeld hun merkverhaal kunnen houden. Zalando zegt dat ze het bereik daarvan tegen betaling kunnen vergroten (Zalando Marketing Services), maar detailleert niet wat gratis is en wat betaald. Het interessante voor merken is dat ze, volgens de beschrijving althans, redelijk vrij zijn in hoe ze tekst en beeld componeren en dynamisch laten wisselen. De technici van Zalando zouden vervolgens kunnen uitrekenen welke campagnes wel en niet scoren en kunnen hun shoppers, op basis van het ‘volg’-gedrag, ook alternatieve merken gaan suggereren. Tachtig procent van de bezoeken aan Zalando gebeuren via mobiele telefoons. Zeventig procent van de omzet gaat via die route. Een minderheid shopt nog via desktops en laptops. Voorbeelde van merkpagina’s: The North Face https://en.zalando.de/collections/cVzbtYevSt6/ , Pepe Jeans https://en.zalando.de/pepe-jeans-shop-women/?_rfl=en en NYX https://en.zalando.de/nyx-professional-makeup-shop-women/?_rfl=en .
emerce
09-10-2020 12:59