CRO Awards voor Intergamma, PostNL, DPG Media en VodafoneZiggo

De DDMA Dutch CRO Awards zijn dit jaar gewonnen door Intergamma, PostNL, DPG Media en VodafoneZiggo. Tele2 sleepte de publieksprijs in de wacht. Intergamma kreeg de onderscheiding omdat het bedrijf omnichannel heel goed in de praktijk weet te brengen. De kracht van de case zit hem volgens de jury in de verbluffende resultaten die voortkomen uit een kleine aanpassing. Door middel van twee rondes AB-testing heeft PostNL een gepersonaliseerde, proactieve melding ontworpen waarmee de contactintentie van klanten in afwachting van een vertraagde bezorging significant is gedaald. Uitgeverij DPG Media ontdekte dat de afhaakpercentages van mobiele websitebezoekers bij het afronden van bestellingen hoog waren. Door middel van een A/B-test bleek dat het aanbieden van een bestellingssamenvatting boven het bestelformulier op de mobiele website zorgde voor een verhoging van de conversies. VodafoneZiggo heeft getest of het weghalen van het gebruikelijke stukje tekst uit de algemene nieuwsbrief conversies een boost zou geven. De resultaten waren verbluffend: veel extra verkeer zonder dat kwaliteitsmetrics er onder leden. De DDMA Dutch CRO Awards worden normaal gesproken jaarlijks uitgereikt in de vorm van een live awardsshow. Dit jaar werden de awards persoonlijk uitgereikt aan de winnaars op hun thuiswerkplek. De onderscheidingen zijn een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en worden mede georganiseerd door de DDMA Commissie CRO.
emerce
01-10-2020 16:54