Oprichters kopen Scoupy terug van DPG

Marketingplatform Scoupy is terug bij zijn oprichters, onder wie Valentijn Bras. Uitgever DPG verkoopt de activiteiten van Scoupy voor een onbekend bedrag aan Effective Media & Marketing. Scoupy, vooral bekend van de cashbackacties in de supermarkt, werd in 2018 verkocht aan de grote uitgeverij Sanoma. Bij DPG, de nieuwe eigenaar van Sanoma, wisten ze echter niet goed raad met het onderdeel. In het kader van een strategische heroriëntatie werden ook gesprekken gevoerd met de oprichters. ‘Scoupy is een prachtig bedrijf met sterke proposities en een goede naam,’ schrijft Valentijn Bras op LinkedIn. ‘Natuurlijk zijn er de laatste tijd ook hobbels geweest, zeker in de periode met corona. Wij zien echter een mooie toekomst vol kansen.’ De oprichters willen nu eerst de basis op orde brengen. ‘Zorgen dat het bedrijf stevig staat en doet waar het goed in is: klanten helpen met het realiseren van activatie en penetratie, gecombineerd het leveren van kopersdata en insights.’
emerce
17-08-2020 18:52