Impact corona op Proximus blijft beperkt

Proximus heeft de impact van de COVID-pandemie in het tweede kwartaal binnen de perken weten te houden. Ondanks sluiting van de winkels tot 10 mei ging de verkoop van abonnementen en toestellen gewoon door. Voor het tweede kwartaal rapporteerde Proximus een onderliggende omzet op de thuismarkten van ruim 1 miljard euro, een daling met 4,3 procent. Het bedrijfsresultaat bedroeg 442 miljoen, een lichte daling ten opzichte van 2019. Het Belgische telecombedrijf noteerde 45.000 nieuwe postpaid klanten tot een totaal van 4,1 miljoen. Het aantal prepaidkaarten bedroeg eind juni 662.000. Daar was wel een scherpe daling te zien. Proximus sloot 110.000 nieuwe klanten aan voor tv, waarmee het totaal op 1,6 miljoen uitkomt. Het aantal klanten voor vast internet kwam uit op 2,1 miljoen, waarbij 19.000 nieuwe klanten werden aangesloten. Wel verliest Proximus steeds meer klanten voor vaste telefonie. 22.000 lijnen werden afgesloten.
emerce
31-07-2020 07:15