McDonalds wil meer bezorgen

McDonald’s zal zich in de tweede helft van 2020 meer gaan richten op de promotie van de bezorgopties. Dat zegt financieel directeur Kevin Ozan naar aanleiding van de kwartaalcijfers. De omzet van de fastfoodketen viel vanwege de lockdownmaatregelen de afgelopen maanden fors tegen, deze daalde 30 procent naar 3,7 miljard dollar, maar de schade bleef beperkt dankzij drive-throughs en bezorgopties. 96 procent van de Amerikaanse vestigingen heeft een drive-through of een manier om een Happy Meal te laten bezorgen. In de Verenigde Staten daalde de omzet met slechts 8,7 procent. In landen zoals Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Canada namen de verkopen met maar liefst 41,4 procent af. In opkomende economieën vielen deze verkopen 24,4 procent lager uit. Ook Starbucks moest het afgelopen maanden vooral hebben van bestellingen per smartphone. Het aantal mobiele bestellingen steeg 22 procent in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar. Ook nam het aantal bezorgingen toe. Dat alles kon niet verhinderen dat er 3,1 miljard dollar minder omzet is gedraaid dan verwacht. Foto McDonalds
emerce
29-07-2020 07:38