Investering voor SaaS-platform designthinking TheyDo

TheyDo.io, een platform voor digital designthinking heeft een investering van 400.000 opgehaald bij de angelsgroep Arches Capital. Met het nieuw aangetrokken kapitaal wil TheyDo grote en kleinere organisaties middelen geven om designthinking toe te passen binnen eigen gelederen. De launching customers van het platform zijn Randstad en bol.com. In de afgelopen drie jaar hielp TheyDo bedrijven met het invoeren van designthinking. Dat was projectmatig werk met workshops en advieswerk. Mede-oprichter Jochem van der Veer (foto, links): “Bij alle klanten zagen we dat designthinking wordt georganiseerd door een specifieke afdeling. Die zorgt ervoor dat de organisatie de customerjourney goed in beeld krijgt, maar die nieuwe ziens- en werkwijze komt nog steeds vanuit die een afdeling. We hebben een tool ontwikkeld om alle inzichten en journeys uit die innovatiegroep te halen en beschikbaar te maken voor de hele organisatie.” Die inzichten worden via een visueel intuïtieve interface weergegeven. Management heeft een macrovisie en lager in de organisatie kunnen meerdere microvisies worden opgesteld en weergegeven. Grote bedrijven kunnen die tool afnemen en nog steeds een transformatieprogramma afnemen, met coaches die de processen begeleiden. Nieuw voor TheyDo is het SaaS-platform. “Op deze manier wordt het voor designers, marketers, developers en businessleads een stuk gemakkelijker om online samen te werken om de customerexperience te verbeteren.” Een afgeleid effect van de coroancrisis is dat veel bedrijven versneld investeren in het optimaliseren van customerexperience. Een brede waaier van partijen met verschillende expertises die daarbij helpen, profiteren daar nu van. De investering van vierhonderdduizend euro geeft TheyDo ook de middelen om aan promotie te doen. Aangezien het team van zes man remote first werkt, en dus geen kantoor en reisverplichtingen heeft, werkt men kosteneffectief. Van der Veer heeft geen haast met een vervolgronde, maar verwacht dat die op enig moment wel nodig is om de buitenlandse expansie te financieren. Ruben Meiland, oprichter van Ticketscript wordt namens Arches Capital toetreden commissaris. Binnen de groep van investeerders is onder andere Pieter Omvlee, oprichter van Sketch, betrokken bij de ontwikkeling van het platform.
emerce
30-06-2020 07:44