DPG Media schrapt social log-ins

Het is niet meer mogelijk in te loggen met social log-ins van Facebook en Google bij de online nieuwsuitgaven van DPG Media. De social log-ins zijn in de afgelopen dagen vervangen door een inlogsysteem van DPG Media zelf. De uitgever beweegt weg van de technische u-bochten om twee redenen. De eerste reden is om de telefonische helpdek te ontlasten. Een veelgehoorde klacht daar is, dat lezers niet meer kunnen inloggen bij een DPG-titel met hun Facebook- of Google-account. De uitgever heeft echter geen inzage in de kernsystemen van de Amerikaanse techreuzen en kan de hulpvraag daarom niet beantwoorden. Een tweede reden is van meer strategische aard. Van lezers die inloggen met een DPG-account kan de uitgever meer first party data verzamelen. Het gebrek aan dat soort data gaat steeds meer uitgevers parten spelen naarmate de tijd nadert dat er geen third party cookies meer zijn in webbrowsers. Met eigen CRM-systemen kunnen ze weer werken aan directe klantrelaties. Foto: Willi Heidelbach (cc)
emerce
29-06-2020 15:21