‘XS4ALL neemt geen nieuwe klanten meer aan’

KPN zal uiteindelijk geen nieuwe klanten meer inschrijven voor XS4ALL. Het merk lijkt louter nog in de lucht te worden gehouden om bestaande klanten niet weg te jagen. Dat suggereert Actiegroep XS4ALL Moet Blijven. De actiegroep heeft inzage gekregen in een brief aan medewerkers van internetaanbieder XS4ALL waarin staat dat op 1 maart de ‘overdracht van onderneming’ plaatsvindt. Dat betekent dat al het XS4ALL-personeel in dienst is van KPN, iets dat het dochterbedrijf had willen voorkomen. Het merk wordt niet opgeheven, maar KPN wil alle klanten uiterlijk op 1 januari 2022 hebben overgezet naar KPN techniek. In de brief worden geen beloften gedaan over behoud van de bijzonder technische diensten die XS4ALL nu nog levert. Volgens CEO Joost Farwerck zullen uiteindelijk geen nieuwe XS4ALL-klanten meer worden ingeschreven. Het enige wat vooralsnog blijft, is de merknaam, maar dat is dan dus letterlijk en figuurlijk een lege huls, aldus XS4ALL Moet Blijven. Op zondag 29 maart vindt een lanceringsfeest plaats van Freedom Internet, de nieuwe provider die een ‘vangnet’ voor XS4ALL-klanten en personeel hoopt te zijn. Het feest vindt plaats in een inmiddels uitverkocht Paradiso in Amsterdam, waar live op het podium de eerste internetverbinding gerealiseerd zal worden.
emerce
02-03-2020 07:45