Nieuwe investering in Helpling voor Duitse groei

Het bemiddelingsplatform voor huishoudelijke hulp Helpling haalt twintig miljoe euro nieuw groeigeld op. Met de investering van mediabedrijf ProSiebenSat.1 wil het bedrijf met name in Duitsland zichtbaarder worden. De zittende investeerders Lakestar en Mangrove brengen cash in. Mede-oprichter Philip Huffmann (foto, links) vertelt tegen de Duitse krant Handelsblatt dat de investering de zichtbaarheid van Helplink moet vergroten. Een belangrijk onderdeel van de investering is mediawaarde die ProSiebenSat.1 inbrengt. Het bedrijf is in eigenaar van vijftien tv-zenders, onder meer de SBS-groep, en bereikt maandelijks 45 miljoen huishoudens. Op die zenders zal veel Helpling-reclame worden getoond. Huffmans doel is om de komende twee jaar honderd miljoen euro omzet te realiseren. Afgelopen zomer was Helpling voor het eerst 2 maanden op rij winstgevend (EBITDA). Sinds de oprichting door Rocket Internet vijf jaar geleden staken verschillende durfinvesteerders tegen de negentig miljoen euro in de onderneming uit Berlijn. Helpling is in Europa naast de Duitstalige landen ook actief in Frankrijk, Engeland, Ierland, Italie en Nederland.
emerce
31-10-2019 10:50