Messenger marketing, kunstmatige intelligentie en TikTok op DMEXCO19

CMO Stephanie Buscemi van Salesforce opent vandaag DMEXCO, de grote marketingbeurs in Keulen, waar traditioneel ook veel Nederlanders op afkomen. DMEXCO blijft een merkwaardige mengeling van Duitstalige en Engelstalige keynotes en ook op de beursvloer zijn nog altijd veel Duitse exposanten.  Er worden dit jaar 41.000 bezoekers, duizend exposanten en 550 sprekers verwacht. Tot de Nederlandse exposanten behoren onder meer MyBrand, Adyen, Azerion, Marktplaats, Mollie en Usabilla. De belangrijkste internationale spreker is dit jaar Jimmy Wales, medeoprichter van Wikipedia, naast onder meer Facebook investeerder Roger McNamee, Teresa Barreira (Publicis Sapient), Harley Finkelstein (shopify), Dhruv Ghulati (Factmata), Walter Jacobs (Twitch), Dave King (Asana), Howard Lerman (Yext), Ryan Leslie (Superphone), Stephen Mai (Boiler Room) en Sonia Studer (Nestlé). Tot de Duitse gasten behoren onder meer Julia Jäkel (Gruner+Jahr), Sabina Jeschke (Deutsche Bahn) en politica Annegret Kramp-Karrenbauer (CDU). De organisatie meldt trots dat negen van de 22 keynotes door vrouwen worden gegeven. Diverse onderwerpen zullen worden uitgelicht, zoals adverteren via slimme luidsprekers, het einde van messenger marketing, de rol van kunstmatige intelligentie en het nieuwe fenomeen voor jongeren TikTok. Hal 6 is ingericht als Social Media Hub. Hier vindt men onder meer bloggers en influencers. Marketingbureaus hebben in Hal 6 hun eigen ruimte genaamd World of Agencies. Nieuwe ontwikkelingen zijn te bewonderen in Future Park in Hal 9. Praktische tips zijn hier te vinden. Nagenoeg alle keynotes zijn live te volgen via YouTube. Foto Dmexco via Facebook
emerce
11-09-2019 06:30