E-commerce belangenorganisaties Ecommerce Europe en EMOTA gaan fuseren

Ecommerce Europe en EMOTA gaan fuseren. Jarenlang hebben de twee Europese belangenverenigingen voor webwinkels naast elkaar bestaan. Maar nu de online markt steeds volwassener aan het worden is en digitaal Europa schreeuwt om een gelijk speelveld, faire handhaving en eerlijke concurrentie is de tijd rijp gebleken om de handen in een te slaan, zo schrijft Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org. Vanaf 1 januari 2020 zullen de organisaties met één stem naar buiten treden. Eén stem spreekt in Brussel immers luider dan twee. De Europese markt voor online winkelen groeit fors door. In 2018 kochten Europeanen voor 360 miljard euro online aan producten en diensten. Voor 2019 wordt een groei verwacht van zo’n 10-15 procent, waarmee online consumentenbestedingen zo maar eens door de grens van 400 miljard kunnen gaan. Zo’n 25 Europese e-commercebelangenorganisaties kunnen nu samenwerken en de belangen dienen van onze jonge en snelgroeiende sector. Ecommerce Europe werd in 2012 opgericht in Parijs door zeven nationale e-commerce-associaties, waaronder Thuiswinkel.org. In de afgelopen jaren is Ecommerce Europe met zo’n twintig associaties uitgegroeid tot een ‘factor van belang’ in Brussel.
emerce
11-09-2019 15:30