Zooplus: verkoop eigen merken groeit twee keer harder

De verkoop van eigen merken groeit bij online dierenwinkel Zooplus met 29 procent twee keer sneller dan het gemiddelde, dat op 14 procent ligt. De omzet over het tweede kwartaal komt uit op 363 miljoen euro. Gisteren publiceerde de Europees werkende winkel zijn financiële resultaten over de drie maanden tot 1 juli 2019 (PDF). Die laten onderliggend bemoedigende cijfers zien. Niet enkel doen de eigen merken het goed, maar ook de aanwas van nieuwe klanten (+32%) wordt positief ontvangen. Immers, de retentieratio ligt boven de negentig procent. Een eenmaal gewonnen klant, blijft meestal lange tijd aan boord. Topman Cornelius Patt van Zooplus: “In het tweede halfjaar willen we de groei verder versnellen, al geeft de GDPR enige remming in de DM-activiteiten richting nieuwe klanten.” De omzetverwachting voor het hele jaar ligt ongewijzigd op een groei van tussen de 14 tot 18 procent. Foto: Eric Sonstroem (cc)
emerce
19-07-2019 11:54