Consumentenbond blij met boete DeReisPlanner

De Consumentenbond zegt blij te zijn met de boete die de Autoriteit Consument & Markt (ACM) oplegt aan DeReisPlanner. Dit bedrijf incasseerde ten onrechte rekeningen na misleidende telefonische verkoop. Ook de verantwoordelijk leidinggevende kreeg een fikse boete. DeReisPlanner belde consumenten met een onduidelijk aanbod voor het huren van een vakantievilla. Later zou een e-mail met aanvullende informatie worden gestuurd, maar veel consumenten ontvingen die nooit. Wel volgden rekeningen, zonder dat er een overeenkomst was gesloten. Gedupeerden die weigerden te betalen, werden vervolgens onder druk gezet, onder andere door incassobureaus. Zowel de ACM als de Consumentenbond waarschuwden eerder al voor DeReisPlanner en adviseerden consumenten om niet te betalen. De boete bedraagt 360.000 euro. Extra hoog, omdat het bedrijf niet meewerkte aan het ACM-onderzoek. De leidinggevende, die een bepalende rol heeft gespeeld bij de overtredingen, kreeg nog eens een boete van 40.000 euro.
emerce
29-04-2019 10:19