Citymarketingcampagne Eindhoven genomineerd voor prijs

De campagne Another City Trip van Eindhoven365 is een van de genomineerden voor een Influencer Marketing Award in de categorie travel en most creative. Op 26 maart a.s. vindt de prijsuitreiking in Londen plaats. Om Eindhoven als toeristische bestemming op de kaart te zetten werden zestien Vlaamse influencers uitgenodigd voor een verrassingscitytrip. Ze werden niet betaald en wisten niet van tevoren dat het om Eindhoven ging. Ter plekke kregen ze een gepersonaliseerde VIP-trip waarbij ze kennismaakten met de horeca, retail en cultuur van Eindhoven. Het doel van de campagne was in de maand september 160 stories op Instagram te genereren. Dat werden er in totaal 511, die organisch 7,8 miljoen impressies opleverden. Met een social en native advertentiecampagne die in november werd gedraaid, werden nog eens 1,7 miljoen views verkregen en steeg de traffic op www.thisiseindhoven.nl (exclusief Nederlands verkeer) met 46 procent. Vanuit België steeg de traffic met 124 procent en het aantal unieke bezoekers met 38 procent. Wat de campagne voor de bezoekerscijfers heeft gedaan, kan Eindhoven365 nog niet zeggen. Another City Trip is bedacht door Eindhoven365 in samenwerking met contentmarketingbureau Zandbeek. Naast Zandbeek is ook samengewerkt met Coopr en Happy Idiots. Headerfoto: Elisabeth Aardema / Shutterstock.com
emerce
26-02-2019 09:00