Xs4All zelf oneens met merkenbeleid KPN

XS4All is het zelf oneens met het besluit van KPN om alle activiteiten van zijn dochterondernemingen onder de vlag van KPN voort te zetten. Dat blijkt uit de formulering op de site: ‘Uit alle reacties die we via allerlei kanalen hebben gekregen zien we dat vele klanten ons steun betuigen. Dat waarderen we enorm.’ Binnen een paar uur nadat KPN had bekendgemaakt zijn merkenportfolio te willen opschonen, stond er al een petitie online om Xs4all te redden. Vanochtend stond de teller al op 6000 handtekeningen. Heel veel XS4All abonnees laten weten op te stappen als KPN zijn plannen doordrukt. Onder hen Karin Spaink, de columniste die door XS4All werd bijgestaan in rechtszaken tegen de omstreden geloofsgemeenschap Scientology. Ook oud medewerkers reageren bij Xs4all: ‘Ik ken de jaren nog dat je voor een appeltaart dingen kon regelen bij de echte techies. En dat we wisten dat we het enige KPN onderdeel waren dat winst maakte, en hoeveel pijn dat deed binnen KPN dat een anarchistisch zootje ongeregeld het niet alleen technisch, maatschappelijk, en qua service beter deed dan het moederbedrijf, maar ook financieel. Onze vrijheid mochten we houden, maar de knarsende tanden waren duidelijk te horen in elke boodschap. De moeder heeft er lang over gedaan de dochter om zeep te helpen, maar zet nu dan toch echt door zo lijkt het.’ XS4All is een buitenbeentje in de KPN portfolio. De dochter opereert zelfstandig. Hoe de situatie er onder KPN gaat uitzien is nog niet bekend. De aanbieder is in de tweede helft van 2018 overigens voor de zesde maal op rij de meest door haar klanten aanbevolen triple play-aanbieder. Telfort is de nieuwe nummer twee en laat Kliksafe, KPN en Delta niptachter zich, zo blijkt uit de nieuwste ‘Word of Mouth score’ (WoM-score) van Telecompaper. Elk half jaar publiceert Telecompaper een ranking van de mate waarin alles-in-één aanbieders van vaste diensten het afgelopen half jaar zijn aanbevolen door hun klanten.
emerce
11-01-2019 07:45