Massarius sluit aan op inkoopplatform Buy-media.nl

Programmatic saleshouse Massarius wordt partner van Buy-media.nl, het platform waar bureaus en adverteerders directe en programmatic reclameruimte kunnen inkopen bij Nederlandse mediabedrijven. Dat is een stap in het efficiënter en daarmee concurrerender maken van de Nederlandse online reclamemarkt. Directeur Bert Jan ten Kate van Massarius: “Nederlandse adverteerders en bureaus creëren steeds meer efficiënte inkoopintegraties met betrouwbare exploitanten. Wij zien Buy-media.nl als de manier voor adverteerders en middelgrote agencies om in te kopen op kwalitatief Nederlands bereik.” Buy-media brengt het bereik samen van partners als Sanoma, TMG, Persgroep, RTL, FD Mediagroep, Ster, Branddeli en NDC. Ze lanceerden dit gezamenlijke initiatief in februari 2018. Het achterliggende technisch systeem, Adsdaq, is ontwikkeld door Adlogix uit België. Het inkooploket voor internetreclame heeft driehonderd geregistreerde gebruikers en ruim vijftig bureaus zijn afgelopen jaar getraind in het gebruik van het platform. Massasrius beheert de inventory van publishers en doet dat voor onder andere Ajax, Showtime. Beslist.nl, De Speld en Nederland.FM. Foto: Leweb (cc)
emerce
10-01-2019 10:21