Luizenmoeder online kijkcijferhit van 2018

De Luizenmoeder is het meest bekeken online tv-programma van 2018. De aflevering van 2 februari trok 2,4 miljoen online kijkers. Omgerekend is dat 49,7 procent van het totale publiek dat die aflevering bekeek, aldus de jaarcijfers van Stichting Kijkonderzoek (PDF). Er is één andere programma waarvan een aflevering zo hoog scoorde. De aflevering van Wie is de Mol van 27 januari had een ‘online kijkdichtheid’ van 46,1 procent, of: 1,5 miljoen mensen die het programma in de zes dagen na uitzending bekeken. Het jaaroverzicht laat ook zien dat de Publieke Omroep hofleverancier is van internethits. In de top 10 staan voornamelijk NPO1-afleveringen, met één van RTL4 en één van RTL5 als uitzondering. SKO rekent ook voor hoeveel tijd de Nederlander tv kijkt per dag. Dat was in 2018 gemiddeld 173 minuten per dag televisie (2 uur en 53 minuten). Dat is 2,6 procent minder dan in 2017. De daling in de kijktijd is minder sterk dan vorig jaar (-3%). Het percentage uitgesteld kijken (binnen zes dagen na de uitzenddag) steeg in 2018 naar 9,9 procent. Dat is zeventien minuten per dag. OTT-diensten als Netflix en Videoland krijgen volgens de berekening van de kijkcijferonderzoeker dagelijks vijftien minuten kijktijd op tv. Foto: dawsean (cc)
emerce
08-01-2019 11:32