Deliveroo lanceert tools voor restaurants

Het aantal restaurants dat samenwerkt met maaltijdenbezorger Deliveroo is sinds juni 2018 met duizend toegenomen, een stijging van 67 procent. Het gaat om restaurants die de bezorging zelf verzorgen, restaurants die de bezorging overlaten aan Deliveroo of een mix van beide. Deliveroo lanceert voor de nieuwkomer twee nieuwe tools: ‘Restaurant Home’ en ‘Marketer’. Restaurant Home is een online dienst die via data-analyse inzicht verschaft in de werkwijze van hun eigen restaurant, in die van de concurrent en in de waardering van hun maaltijden door klanten. Het platform toont onder meer het totale aantal afgeleverde bestellingen en de procentuele verandering daarin gedurende een tijdsperiode. Het geeft ook de gemiddelde tijd weer tussen het accepteren van een bestelling en het ophalen van de maaltijd door de bezorger. Ook wordt weergegeven de procentuele verandering in de bereidingstijd gedurende een tijdsperiode. Belangrijk onderdeel van Restaurant Home is het zogeheten Marketer onderdeel, waarmee restaurants zelf aanbiedingen online kunnen zetten en deze dus op maat kunnen aanbieden. ‘Wij geloven dat onze nieuwe tools de omzet, efficiëntie en winstgevendheid van restaurants zullen vergroten,’ zegt Stijn Verstijnen, Directeur Deliveroo Nederland.
emerce
10-12-2018 11:55