Royal IHC lanceert ShipSupport.com

De maker van maritiem materieel Royal IHC lanceert een e-commerceportal met daarin artikelen van eigen makelij maar vooral van branchegenoten en concurrenten. “Zonder digitalisering is er geen toekomst voor het maritieme cluster in Nederland”, zei IHC’s CEO Dave Vander Heyde afgelopen vrijdag in Rotterdam bij de lancering van ShipSupport.com. Meer dan drie miljoen euro investeerde zijn concern in de bouw van het b2b e-commerceportal. De site, gebouwd op Intershop met Evident en Dept, brengt tienduizenden onderdelen bij elkaar van tal van leveranciers. Van boorkoppen, tot ringen tot kettingen en hydraulische apparatuur. Vanwege zijn achtergrond richt de corporate start-up uit Kinderdijk zich sterk maar niet uitsluitend op de baggerindustrie. Veel van de leveranciers die aan het platform zijn verbonden richten zich op Europa. Royal IHC brengt zijn mondiale bereik in en vergroot het potentieel speelveld van deze partijen naar andere continenten. ShipSupport.com krijgt steun van de meeste grote leveranciers uit de sector. De meesten van hen waren aanwezig op de bijeenkomst. De start-up wordt gerund vanuit IHC Services en rapporteert direct aan Vander Heyde. De topman vrijdag op het Noordereiland in de Havenstad: “In de digitale industrie is altijd maar ruimte voor één leidende partij. Kijk naar Booking.com en Uber. In ons cluster willen wij als enige overblijven.” Orders worden geleverd vanuit de magazijnen van de aangesloten leveranciers zelf. In het opschroeven van de levertijd zit nog een uitdaging, klonk bij openhartig van de livegang. De populairste items levert ShipSupport vanuit een eigen magazijn. Klanten kunnen kiezen of ze orders, ongeacht hoeveel leveranciers daarbij zijn betrokken, in een zending willen krijgen of verspreid over de tijd en meerdere locaties.
emerce
05-11-2018 06:24