Amsterdam eWeek begonnen

Vandaag barst Amsterdam eWeek weer los, het jaarlijkse evenement met Emerce eDay in de Kromhouthal aanstaande donderdag als hoogtepunt. Amsterdam eWeek begon vrijdag met ADNIGHT. De open avond van de Amsterdamse creatieve industrie mocht afgelopen meer dan 5200 bezoekers verwelkomen, ruim 15 procent meer dan vorig jaar. Een groter percentage ADNIGHT-bezoekers kwam dit jaar uit het buitenland. ADNIGHT 2019 vindt plaats op 4 oktober. Vandaag trappen IAB Europe & IAB Techlab de officiële eWeek af met een bijeenkomst rond het IAB Transparency & Consent Framework (TCF). Het ‘TCF’ is bedoeld om alle bedrijven in de digitale advertentie-industrie te helpen met de implementatie van de privacywetgeving. Deze nieuwe standaard moest door de industrie in record tempo geadopteerd worden, waardoor er nog veel educatie bij komt kijken. Voor deze zogenoemde townhall sessie zijn diverse sprekers uitgenodigd. Makeblock organiseert dezelfde dag in Amsterdam B. aan de Johan Huizingalaan een ‘speed date’ voor geïnteresseerden in deep learning en AI. In Hotel Casa organiseert Emerce zoals elk jaar twee Engelstalige evenementen voor genodigden, allebei op dinsdag 9 oktober. Op B2B Digital Europe spreken vertegenwoordigers van Homeaway, Mars en PHV Europe. Op Emerce Retail Europe zijn sprekers aanwezig van Storefront, Cluse, Marlies Dekkers en Volkswagen. Woensdag vertellen we je op deze site hoe je bij Emerce eDay kunt komen. Tegelijk met eDay organiseert Emerce eDay Next Gen, een banenmarkt voor jong digitaal talent. De donderdag wordt afgesloten met eNight in de Butcher Social Club in de A’dam Toren. Met onder meer DJ Irwan en het Vunzige Deuntjes Soundsystem. Het volledige overzicht van alle activiteiten vind je hier.  
emerce
08-10-2018 04:48