Nieuwe aanpak voor Amazon concurrent Jet.com

Walmart heeft zijn dochter Jet.com, aangekocht in 2016 voor 3 miljard dollar, nieuw leven ingeblazen. De site is vernieuwd en richt zich nu meer op de lokale gemeenschap. De lokale aanpak wordt geleidelijk uitgerold, eerst in New York. Het Noordoosten van de VS krijgt sowieso voorrang. Boston, Philadelphia en Washington D.C. zullen snel volgen. Om te concurreren met Amazon Prime Now bezorgt Jet.com dagelijkse boodschappen binnen drie uur. Andere artikelen worden de volgende dag bezorgd. In New York verzorgt Parcel de bezorgingen, een startup die Jet.com vorig jaar heeft overgenomen. Jet.com werkt ook samen met derden voor de verkoop van producten. Toen Jet.com werd overgenomen werd de site nog aangemerkt als een Amazon killer, maar daar is niet veel van terechtgekomen. Walmart maakte afgelopen donderdag nog de overname bekend van de Latijns-Amerikaanse maaltijdbezorger Cornershop voor 225 miljoen dollar. Daarmee hoopt de supermarkt zijn greep op Mexico en Chili te versterken.
emerce
17-09-2018 12:00