Action wacht met webwinkel

Action investeert wel in online, maar wacht nog met een webwinkel. Dat zegt CEO Sander van der Laan in een gesprek met het Belgische Retaildetail. ‘We investeren elk jaar meer in digital marketing. Dat we nog niet online verkopen, is een weloverwogen keuze. We groeien nu al met 25 tot 30 procent per jaar, door like for like groei en het openen van nieuwe winkels. Dus we hebben om zo te zeggen geen last van het internet. E-commerce is een trend, dat klopt, maar value retail is dat ook.’ Bovendien, legt Van der Laan uit, de gemiddelde verkoopprijs van een artikel bij Action is ongeveer 1,70 euro. ‘Onze selectie van artikelen kun je tegen die prijs online nergens vinden, er is dus geen alternatief. Zeg nooit nooit: ik sluit niet uit dat we het ooit wél gaan doen, maar momenteel is het daarvoor nog te vroeg.’ Dit en volgend jaar gaat Action enkel nieuwe winkels openen in bestaande markten. Alleen al in België opent de keten dit jaar meer dan 15 nieuwe winkels.
emerce
24-08-2018 11:00