Jumbo koopt voedings- en receptenplatform Smulweb

Jumbo wil het populaire voedings- en receptenplatform Smulweb overnemen. De supermarkt ziet de content op Smulweb als een verrijking van de bestaande inhoud van Jumbo.com en de Jumbo app. Smulweb telt per maand meer dan 3 miljoen unieke bezoekers die elkaar adviseren over lekker en gezond eten. Door aanwinst zal de op klantgemak en foodbeleving gerichte strategie van Jumbo een extra impuls krijgen, zegt het bedrijf. Naast Smulweb zal de verdere ontwikkeling van de Jumbo Foodcoach app een centrale rol spelen in het verpersoonlijken van voedzame maaltijden voor thuis, zegt Jumbo. Het Brabantse bedrijf heeft hiervoor een samenwerkingsverband gesloten met voetbalvereniging PSV en in de tweede helft van het jaar zal de Jumbo Foodcoachapp ook geïntroduceerd worden bij Team LottoNL-Jumbo. Stap-voor-stap zullen de komende tijd nieuwe toepassingen en gebruikersgroepen worden toegevoegd. Naar verwachting wordt de transactie, waarover geen financiële details zijn gecommuniceerd, nog deze maand afgerond. Jumbo maakte de overname zojuist bekend bij de presentatie van de halfjaarcijfers. In de periode steeg de consumentenomzet naar 3,8 miljard euro. Vergeleken met dezelfde periode vorig jaar is de omzet van online bestelde boodschappen via Jumbo.com en de Jumbo app met twee derde toegenomen. Om de groei van online verder te kunnen faciliteren, is in mei 2018 een tweede E-Fulfilment Center (EFC) in gebruik genomen. Dit online distributiecentrum in Raalte voor directe levering van bestellingen via Jumbo.com voegt extra capaciteit toe aan het bestaande EFC van Jumbo in Den Bosch. Het EFC in Raalte zal komende jaren ongeveer 550 banen opleveren.
emerce
22-08-2018 08:45