Nieuw directieduo voor MediaMonks

Jeroen van der Meer en Sicco Wegerif zijn de nieuwe managing directors van MediaMonks in Hilversum. Zij nemen de dagelijkse leiding over van Victor van van der Knaap. Van der Knaap gaat zich meer richten op het uitbouwen van het digitale productiebedrijf. Dat doet hij met zijn compagnon Wesley ter Haar en de Brit Martin Sorrell. Laatstgenoemde stapte vorig maand in bij MediaMonks via een investering van driehonderd miljoen euro. Het Nederlandse bedrijf moet de basis worden voor een nieuw internationaal bureaunetwerk. Van der Meer en Wegerif werken opgeteld vijftien jaar bij MediaMonks. Ze gaan een team van vierhonderd man aansturen dat werkt voor grote Europese bureaus en merken als Heineken, JDE, Google, Philips, Netflix en Uber. Tot voor kort was Van der Meer als executive creative director verantwoordelijk voor enkele van MediaMonks’ grootste campagnes, waaronder The Uncensored playlist, Weber BBQ Cultures en Google Nightwalk. Daarnaast vertegenwoordigde hij dit jaar de Nederlandse creatieve industrie in de Digital Craft jury van het Cannes Lions Festival of Creativity. Wegerif heeft ruim twintig jaar ervaring in de digitale industrie bij onder OOiP als managing director en als operations director bij Agency.com. Bij MediaMonks bouwde Wegerif het Platforms-team. Dat produceert apps en .coms voor klanten als Google, Twitter, en Heineken.
emerce
21-08-2018 12:56