Taxidienst Didi naar Mexico

De ‘Chinese Uber’ Didi opent zijn eerste eigen buitenlandse filiaal. Daar gaat het de directe concurrentie aan met zijn aandeelhouder Uber. Didi [?] beschouwt Zuid-Amerika als ’s werelds derde grootste markt na China en Amerika. Dat is ook de reden dat de Chinezen begin dit jaar een meerderheidsbelang namen in het Braziliaanse tegenhanger 99. De opstart in Mexico is een vingeroefening, een voorbereiding op het organiseren van versnelde groei op het continent. Sinds vorige maand worden chauffeurs geworven en consumenten erop gewezen dat de taxidienst van start gaat. Gisteren ging de taxi-app daadwerkelijk live in de stad Toluca. De ervaringen worden gebruikt om de activiteiten uit te rollen naar de andere grote steden van het land. Tot op heden werkte Didi buiten zijn thuismarkt enkel via participaties: Topman Cheng Wei van het bedrijf dat eerder al de Chinese activiteiten van Uber kocht zegt: “Globalisatie is een strategische topprioriteit voor Didi.” Zijn bedrijf trok eind december jongstleden nog vier miljard dollar groeigeld aan van grote, internationale investeerders om dit plan te realiseren. Foto: Rosa Menkman (cc)
emerce
24-04-2018 12:56