80 miljoen dollar voor reisblog Culture Trip

De Engelstalige reisblog Culture Trip heeft in een serie B-ronde 80 miljoen dollar aan investeringen bij elkaar gebracht. PPF Group nam hierbij het voortouw.  Culture Trip richt zich op millennials en werd opgericht door dr. Kris Naudts, die van huis uit een psychiater is. De site heeft 15 miljoen unieke bezoekers per maand en de app is 850.000 keer gedownload. Er zijn meer dan 75.000 artikelen, video’s en foto’s verschenen. Culture Trip laat weten het geld te zullen gebruiken om het platform door te ontwikkelen, met meer freelancers te werken, de traffic te vergroten en verdienmodellen te implementeren. Daarom is ook het management uitgebreid met Mike Fox (ex-Facebook) als CMO. Tegelijk met het bekendmaken van het investeringsbedrag laat Culture Trip weten dat het platform is opgefrist. Er is een nieuw logo en kleurenschema geïntroduceerd en het is nu mogelijk verlanglijstjes op te stellen, reizen te plannen en er is een integratie met Google maps zodat de app locatiegebaseerde suggesties kan laten zien. Eerder maakte Culture Trip al bekend later dit jaar een online booking tool te introduceren voor boetiek- en onafhankelijke hotels en hostels.    
emerce
24-04-2018 17:00