P&G: Nog minder mediabureaus en strenger op online

P&G gaat komende jaren nog eens vierhonderd miljoen dollar extra besparen op marketinguitgaven bovenop de 750 miljoen die het afgelopen twee jaar realiseerde. Het aantal mediabureaus waarmee wordt gewerkt wordt met eenderde teruggebracht en de eisen aan online partners worden strenger. Dat vertelde CEO David Taylor gisteren op de Consumer Analyst Group of New York-conferentie (webcast, PDF presentatie). De eigenaar van merken als Always, Ariel, Gilette, Oral B en Pampers is bezig het laken van de mediabestedingen internationaal strak te trekken. Meer focus, minder verkwisting, meer resultaat. Zo is het doel om het online en offline bereik komend jaar met tien procent te vergroten terwijl er in de budgetten worden gesnoeid. Taylor wil dat zijn mensen strengere eisen gaan stellen aan de mediapartners. “Eén standaard door zichtbaarheid en verificatie van de metingen van derde partijen”, klinken de eisen. Taylor liet het aantal bureaus met wie P&G samenwerkt al terugbrengen van zesduizend wereldwijd naar 2.500 (+/- 60%). Dat aantal moet komende paar jaar nog eens door de helft tot net iets boven de duizend, wat een daling van tachtig procent betekent. De reeds genomen maatregelen leverden het concern 750 miljoen dollar aan besparingen op in mediaproductie en bureaukosten. Foto: Karolina Mis (cc)
emerce
23-02-2018 11:56