T-Mobile Nederland: meer klanten, minder omzet

T-Mobile Nederland realiseerde afgelopen jaar een iets hogere omzet ten opzichte van 2016: 1,3 miljard euro, maar vooral het vierde kwartaal heeft de resultaten flink naar beneden getrokken: de omzet kwam met 342 miljoen euro 3,9 procent lager uit. Wel zag T-Mobile het aantal postpaid klanten vorig jaar toenemen naar in totaal 3,2 miljoen. In het vierde kwartaal kwamen er alleen al 77.000 bij, mede dankzij het ‘onbeperkte’ Go Unlimited pakket. Mobiele diensten brachten echter 3,1 procent minder op. Søren Abildgaard, CEO T-Mobile Nederland, spreekt niettemin over een goed jaar in een krimpende markt. ‘In deze zeer competitieve markt staat de omzet onder druk. Ook hebben we de financiële gevolgen gevoeld van de regelgeving, zoals Wft, de verlaagde landelijke interconnectietarieven en de invoering van Roam like Home. Daarnaast hebben we te maken met de dominantie van de vast-mobiele duopolie, die hun vaste telefonieklanten kunnen gebruiken om kortingen aan te bieden op mobiel.’ T-Mobile Zakelijk heeft voor het achtste kwartaal op rij een sterke klantengroei laten zien. Het bedrijf afficheert zich inmiddels als de ‘grootste uitdager in het mobiele B2B-segment’. Een nieuwe klant was SURFmarket, de ICT-inkooporganisatie voor het Nederlandse onderwijs (ruim honderd instellingen). Veel bestaande klanten hebben de samenwerking met T-Mobile verlengd, waaronder het European Space Research and Technology Centre – ESA (Europese Ruimtevaartorganisatie) en ASR.
emerce
22-02-2018 07:14