Talpa lanceert nieuw multimediabedrijf voor al zijn merken

Talpa Network is de naam van het nieuwe multimediabedrijf van John de Mol. Binnen deze organisatie gaan onder meer 538, Veronica, SBS6, Sky Radio, Net5, Radio 10, SBS9, JUKE en KIJK elkaar versterken. De Mol sloot zojuist een persconferentie af in Amsterdam. In aanloop naar de lancering van Talpa Network was de eerste stap volgens De Mol de start van Talpa Radio. Met 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica worden wekelijks meer dan 7 miljoen mensen bereikt. Daarna kwam de volledige overname van SBS Broadcasting, dat verder zal gaan onder de naam Talpa TV. De vier commerciële tv-zenders SBS6, Net5, Veronica en SBS9 hebben een gezamenlijk bereik van ruim 90 procent van alle Nederlanders (13 jaar en ouder). Al deze mediamerken hebben ook digitale vertakkingen met online (video)content en sommige merken richten zich op evenementen. Met het video on demand-platform KIJK en muziekdienst JUKE wordt verder ingespeeld op de behoefte van het uitgesteld of vooruit consumeren van content. Daarnaast bevat Talpa Network het multi channel network Social1nfluencers. Nederlandse content, waarmee men zich kan onderscheiden van internationale partijen, wordt de rode draad door alle media en activiteiten heen met als doel zowel de consument als de adverteerder meer te bieden. De Mol: ‘Het is misschien gek, maar niet minder waar: in dit land is Talpa het enige grote mediabedrijf dat volledig Nederlands is. Op basis van dat feit durf ik te beweren dat wij de markt als geen ander kennen.’ De adverteerder wordt niet vergeten. Talpa Media Solutions van Talpa Network vormen één loket waar bedrijven hun merk- en marketinguitdagingen kunnen neerleggen voor conventionele én moderne, crossmediale oplossingen. Talpa Media Solutions vormt samen met Talpa Platform en Talpa Creative de drie steunpilaren van de nieuwe organisatie. Talpa Platform richt zich daarbij op innovatieve technologie en data. Talpa Creative biedt op elk vlak de creatieve ondersteuning. Johnn de Mol presenteert een allround Nederlands mediabedrijf met een nieuwe naam dat adverteerders van A rot Z wil bedienen vanuit 1 loket met nieuwe businessmodellen. #TalpaNetwork pic.twitter.com/MJ9Vk5C5MM — Ruud de Langen (@TVFormats) 23 november 2017
emerce
23-11-2017 17:45