Funda lanceert nieuw contentplatform

Huizensite funda lanceert onder de naam ‘funda thuis’ een platform waarop het meer contentproducties gaat tonen die met wonen te maken hebben. Dat items zijn van een eigen redactie maar voor betaalde content is ook zat ruimte. Vandaag gaat het platform live waarmee de huizensite verbreedt van een kale marktplaats naar een, wat heet, ‘platform voor de totale wooncyclus’. Concreet houdt dat in dat er meer informatie komt over zaken rondom wonen: financiële aangelegenheden, juridische aspecten, verbouwen, verhuizen en de buurt. Het bedrijf licht in een persbericht toe: “De informatie kan allerlei vormen aannemen: van video’s als ‘Orden je huis in 5 simpele stappen’ tot handige checklists over de verkoop van een huis, van uitleg over de regelgeving voor een uitbouw tot hilarische woonclichés.” Omdat hier ook met branded content wordt gewerkt, boort de huizensite automatisch een nieuw geldstroom aan. Gezien de bezoekcijfers zal daar wel belangstelling voor zijn: meer dan een miljoen bezoeken per dag, tien miljoen zoekopdrachten per maand en meer dan een miljard bekeken woningen per jaar. De spontane naamsbekendheid van funda is 93 procent. Foto: FaceMePLS (cc)
emerce
31-10-2017 07:43