Booking.com: ‘2018 wordt het jaar van de technologie in travel’

In 2018 zullen kunstmatige intelligentie en digitale technologie de manier veranderen waarop consumentenonderzoek doen, reserveren en reizen beleven. Dit stelt Booking.com op basis van onderzoek onder meer dan 18.000 internationale reizigers, van wie meer dan vijfhonderd uit Nederland. Bijna een derde (29 procent) van de ondervraagde reizigers wereldwijd zegt er geen moeite mee te hebben als een ​​computersysteem de volgende reis bepaalt op basis van hun reisgeschiedenis. Daarnaast zegt de helft dat het er niet toe doet of ze met een persoon of computer moeten communiceren, zolang hun vragen maar worden beantwoord. Vierenzestig procent gaf aan het leuk te vinden om aan de hand van virtual reality een ‘preview’ van hun reis te zien. Verder is 50 procent van mening dat gepersonaliseerde reissuggesties en -activiteiten een goede stimulans zijn om een reis te boeken. De voorspelling van Booking.com is onderdeel van een aantal reistrends die volgens het onderzoek in 2018 een belangrijke rol gaan spelen. Zo zullen er meer vakanties worden geboekt uit nostalgische overwegingen, naar bestemmingen die we kennen uit onze jeugd. Verder zijn wellness, reizen met vrienden, bestemmingen die bekend zijn van films of tv-series en leven als een local trends waarmee de reisbranche volgend jaar kan scoren, aldus Booking.com.
emerce
31-10-2017 16:00