Kijkshop lanceert Kijk Bij Mij-app voor sociaal platform

Kijkshop heeft de Kijk Bij Mij-app waarmee consumenten andere consumenten met live video kunnen adviseren over hun aankoop vandaag officieel gelanceerd. Winkelketen Kijkshop maakte eerder dit jaar bekend dat het een platform TONE lanceert waarop consumenten elkaar advies kunnen geven over de aankoop van producten. Het concept lijkt sterk op dat van het doorgestarte V&D, dat een sociale shoppingapp ontwikkelde. Het platform is opgezet door TheONE, een nieuwe entiteit van Kijkshop die in augustus 1 miljoen euro opgehaald heeft via crowdfunding. Naast Kijkshop wil TheONE het platform ook uitrollen bij andere retailers in Europa. Het doel is om op korte termijn meer dan 100.000 consumenten aan te sluiten op het platform. Met 1 miljoen winkelbezoekers per maand en nog eens 1 miljoen online bezoekers ziet Kijkshop dit als realistisch. Elk advies dat leidt tot een transactie beloont Kijkshop met 5 procent commissie. De KijkBijMij-app is sinds vandaag gratis te downloaden via de Apple en Android store. Afhankelijk van de behoefte volgt in 2018 ook een windows versie.
emerce
30-10-2017 11:49