AccorHotels aanspreekbaar via Google Assistant

AccorHotels heeft een nieuwe stap gezet richting voice search. De chatbot van de hotelketen, Phil, is in Frankrijk sinds kort beschikbaar op Google Assistant. Hotelgasten krijgen toegang met het stemcommando ‘OK Google, ik wil met AccorHotels praten’ waarna het gesprek start op smartphones, de spraakassistent Google Home en elk ander compatible device. Phil informeert de gebruiker in het Frans over de faciliteiten waar een hotel over beschikt en geeft andere praktische informatie. Vooralsnog is het nog niet mogelijk om een kamer te boeken. De chatbot van Accor werd in mei 2017 gelanceerd op Facebook Messenger en weet inmiddels alles over de meer dan 4.200 aangesloten hotels. Nu Phil een stem heeft gekregen, kan hij binnenkort op een persoonlijker manier communiceren, door bijvoorbeeld (eigen) restaurants aan te raden of een hotel te vinden op basis van de voorkeuren van de gebruiker. Volgens Accor wordt Phil volgend jaar beschikbaar in de Engelse taal, voor Google Assistant-gebruikers uit Canada, de VS en Groot-Brittannië.
emerce
30-10-2017 16:00